majjaeriksson

Bokutmaningen - K och S

Kategori: Maja

Hej!
 
Nu har jag läst 6 av (förhoppningsvis) 29 böcker (2018). Jag har en bild av att jag kommer vara lite extra lässugen i sommar när det är sommarlov från pluggläsningen, jag hoppas det. Här är inlägget om de två första böckerna jag läste, och här om nummer tre och fyra.
 
 
Årets femte bok blev Carrie av Stephen King. Det är Kings debutroman som jag valde att läsa för att jag ville läsa något av denne författare och då kändes det enkelt att välja just hans första. Till en början upplevde jag den som lite... rörig, men in mot mitten någonstans var jag inne i det och spänd på vad som skulle hända. Läs baksidestexten nedan så kanske du själv blir nyfiken.
 
 
Och sen läste jag Låt oss hoppas på det bästa av Carolina Setterwall. Boken handlar om min, och säkerligen många andras, största mardröm - Att någon nära ska dö. Den handlar om Carolina som hittar sin man (och far till hennes lille son) död en morgon. Och det är klart att den drabbar en liksom. Och något som drabbar en tycker man ju om.
 
 
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Trevligt med lästips📗📕

    2018-03-25 | 14:54:16

Kommentera inlägget här: