majjaeriksson

Rimfrost

Kategori: Maja

I fredags när jag vaknade var världen täckt av dimma och rimfrost. Det gamla fotopirret slog till med full kraft och jag fick med mig lillasyster ut på en promenad runt Bondebacka. Med riktiga kameran. När vi var på väg hemåt sa jag "det blev nog inga wow-bilder, men upplevelsen var wow". Vilket nu låter rätt larvigt, men just då kändes det så. En fin start på en tredagarshelg. Och några bilder tycker jag allt blev riktigt bra.
 
 
 
 
 
 
 
Och i övrigt har helgen också varit bra. Vi var ju i Linköping igår och tog en kortis på stan innan vi skulle köra Escape Room. Jag köpte en klänning och vantar. Och halv fyra blev vi inlåsta i en cell där vi skulle hitta ledtrådar och lösa koder för att ta oss ut på en timme. Vi samarbetade bra tycker jag och alla drog sitt strå till stacken och vi klarade det på 50 minuter, med tilläggsminuter för två ledtrådar inräknade. Det kan vi vara nöjda med tycker jag, för klurigt var det, helt klart.
 
Idag har vi varit på landet en sväng för att gå ut i halkig lera med Simba och nu sitter jag i soffan med en sån där lite tung söndagskänsla över mig. Så är det ju ibland. Svårt att skaka av sig. En vanlig femdagarsvecka väntar iallafall nu, imorgon ska jag till Finspång av alla ställen på möte tillsammans med andra barn- och ungdomsbibliotekarier inom götasamarbetet och på torsdag ska jag besöka Öppna förskolans babycafé för att presentera mig och biblioteket lite.
 
Och nästa helg väntar en dagstur till huvudstaden för att Ellen fyller år. Så nästa vecka ska nog gå den med. :)
 
Vi hörs snart!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Bra helg🐶
    Blir säkert en riktigt bra vecka📕👶🏻📕

    2020-03-01 | 20:01:32

Kommentera inlägget här: