majjaeriksson

M och I - check!

Kategori: Maja

God kväll! Hoppas att du har haft en fin lördag. Det har jag. En lugn och skön en. En bok har hämtats på bibblan, skräp har dumpats i diverse containrar och så har vi varit en sväng på landet. Och nu har jag precis läst ut en bok.
 
Utmaningen med en bok per bokstav rullar på. Jag har ju tidigare nämnt årets två första böcker och årets tredje bok blev Ensam i Paris (och andra historier) av Jojo Moyes. Boken består av två kortromaner och nio noveller. Perfekt när man behöver något lättsamt och feelgoodigt, men den är var den är och inget jag har burit med mig efteråt direkt.
 
 
Idag checkade jag av bokstaven I genom att läsa ut Never let me go av nobelpristagaren Kazuo Ishiguro.
 
 
 
Efter att ha läst 80 sidor skrev jag följande anteckning i telefonen: "Vilken skum bok. Det är mycket jag inte förstår. Och det känns som att det hela tiden byggs upp mot att något större ska hända. Eller att jag plötsligt ska förstå."
 
Efter att ha läst hela boken känner jag fortfarande lite samma sak. Den hade absolut någonting, men det jag väntade på kom aldrig riktigt. Typ. Den lämnar mig lite tom. Tyvärr.
 
Nästa bokstav jag ska bocka av blir.... K! Återkommer med titel och rapport någon gång i framtiden. :)
 
Nu ska lördagssåsandet fortsätta här. Imorgon blir det fiskeutflykt och då tänkte jag ta med ”riktiga” kameran. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Duktiga du som följer din idé om bokstavsordningen📗📙📔📕📘👍🏼

    2018-02-17 | 20:01:08
  • Freja säger:

    Härligt med böcker! 🤓

    2018-02-17 | 22:28:59
  • Moa säger:

    Ha en mysig fiskeutflykt och hoppas det nappar denna gång :D
    Kram

    2018-02-18 | 11:34:54

Kommentera inlägget här: