majjaeriksson

Veckans inredning (8) och vardagsbabbel

Kategori: Maja

Å hej vad det rullar på igen!
 
Både måndag och framför allt tisdag har varit långa dagar och idag har jag varit på möte inför museisäsongen på morgonen och i eftermiddag blir det jobb i Ljungsbro 14-18. Så det rullar på helt enkelt. Imorgon ska jag dock vara ledig då mamma och jag ska ta en dagstur till Lisa och Vera i Nyköping. Man får ju passa på, tänker vi! :)
 
Idag kör vi en enkel veckans inredning, tänker jag. Igår hade jag en sån där jätterolig (not) dag med pass 10-13 och sen håltimme innan pass 16-20. Jag passade dock på att sätta upp böcker en timme, men det var ändå två timmar kvar att slå ihjäl. Jag utnyttjade dem på så sätt att jag åkte till i-huset faktiskt. Och köpte en ljusslinga på Ikea. Ljusslingor måste ju vara den inredningsdetaljen som är bäst för själen? Så jag kände att jag behövde en till. En till sovrummet. Ni har ju sett stringhyllan där inne och nu ska ni få se fönstret (+ fransk balkongdörr).
 
Så här såg det ut igårkväll när det var mörkt och jag nyss hade satt upp den nya ljuskällan. Här ser ni också tapeten som pryder en av sovrumsväggarna. Första gången jag såg den skrämde den mig lite och det är därför vi har vita, mjuka, lugna gardiner. Nu har tapeten växt på mig och jag tycker om den!
 
Jag vinklade persiennerna för att det är ljust ute och kanske för att vi har riktigt smutsiga fönster.
 
En liten bild från Lissabon står i fönstret. Jag gillar för övrigt våra fönsterbrädor.
 
Och ett palettblad. Säger man "ett"? Det är ju mer än ett blad? Och "en" palettblad kan det ju inte heta?
 
Och ett litet hjärta har blivit hängande.
 
På ett sätt så matchar kanske inte sovrummet de mer färgsprakande vardagsrummet och köket, men jag tycker om det ändå. Vet inte om allt behöver matcha heller, sovrummet kan väl få vara som sovrummet vill.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Så fint i erat sovrum! Jag håller med, sovrum borde få vara som dom vill!👍🏼

    2017-02-22 | 21:29:14
  • Mormor säger:

    Härligt sovrum och färg finns ju i tapeten👍🏼

    Visst måste man passa på och hälsa på Vera💕 Och Lisa också förstås😍

    2017-02-23 | 23:31:20

Kommentera inlägget här: