majjaeriksson

Tankar från en gul kväll

Kategori: Maja

 
 
 
Jag är ensam hemma ikväll och spenderar kvällen med att läsa och öva på att virka samtidigt som jag njuter av kvarbliven nyårsproviant. Jag tänker att jag inte tänker avlägga några nyårslöften direkt, men det är ju inte utan att man funderar lite extra på livet en kväll som denna.
 
En tanke som jag hade även inför 2015 är att jag vill försöka läsa mycket. Igår började jag läsa boken som ni ser här ovan och häromdagen när jag jobbade så placerade jag in mig själv i reservationskö för de där tre böckerna som jag är nyfiken på. Jag har också tänkt att jag ska bli ännu bättre på att läsa på tåget, det är ju perfekt att passa på att få 45 minuter lästid när det egentligen inte går att göra så mycket annat. Så det satsar jag på.
 
Något annat som jag vill bli bättre på 2016 är att avsluta pyssel. Visst, huvudsaken är väl att ha kul, vara kreativ och försvinna in i skapandet där och då, men jag skulle nog behöva den där självförtroendekicken som man kan få när man har färdigställt något och har ett lyckat resultat framför sig.
 
När det gäller proviant så tänker jag mest att jag tänker fortsätta äta det jag är sugen på. Ikväll äter jag chips och en annan dag blir det broccoli.
 
God kväll!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: