majjaeriksson

Måndagsluften

Kategori: Maja

Det behövs ett hej. Hej. Där satt jag och skrev om bättre bloggtider på den här sidan decennieskiftet och så började året med tystnad. Skärpning. Jag vill ju dokumentera och bevara för framtiden.

Som den lilla måndagsutflykten till exempel. Det har ju varit mörkt och det har jobbats en del i mellandagar och så och det har behövts komma ut. På en ordentlig strapats. Det kändes. Så då gjorde vi det helt enkelt. Jag, Philip, mamma och Ellen. I måndags.

Vi åkte till Birgittas udde. Promenerade ut i det grå och ut på udden.
(null)

Hade med kaffe, varm choklad och julklappstryfflar. 
(null)

Spejade.
(null)

(null)

Såg spår av andra.
(null)

På tillbakavägen gick Philip och jag oblygt in på en tomt. Till en för tillfället igenbommad sommarstuga. Och plötsligt drabbades jag av en sån där längtan som liksom skakar om lite. Nån gång vill vi ju bo så där. Ett litet hus. Gärna vid vattnet. Och jag vill så gärna ha ett trädgårdsland. Och ett växthus.

(null)

(null)

(null)

Känslan är rätt härlig ändå. Att liksom längta på avstånd. Se fram emot utan press och stress. Nån gång.

Vi hörs på söndag. Lovar.

Maja. 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Tack för en för en trevlig tur🌲💚

    2020-01-10 | 18:46:04
  • Mormor säger:

    Vilken härlig utflykt🌧💨 trots att vädret inte var så bra🤗🌟

    2020-01-10 | 21:10:54
  • Freja säger:

    Vilken fin utflykt och bra drömmar. 🤗

    2020-01-11 | 20:47:12

Kommentera inlägget här: