majjaeriksson

Berg, lera och tortillapizza

Kategori: Maja

Man borde alltid ha tredagars-helg. Då hinner man göra nytta en dag, inte göra så mycket alls en dag och göra en utflykt en dag. Så blev det för mig den här helgen och nu ligger jag här i sängen klockan 21.15, nöjd med helgen och redo att läsa lite innan läggdags. Men först vill jag visa lite bilder från idag.

Philip och jag har nämligen varit i Tiveden. Jag har varit där med skolan någon gång, jag tror det var i mellanstadiet, men det är inget jag minns mycket av. 

Men idag åkte vi dit iallafall. Vi kom iväg vid halv elva och var framme ungefär en timme senare.
(null)

Bättre utflyktsväder kunde vi ju knappast önskat oss. Och så var det nog fler som tänkte för det var många bilar på parkeringen.
(null)

Vi valde Trollkyrkorundan som var 4,6 kilometer och skulle ta 3,5 timmar. Vilket nog stämde rätt bra för vi var ute ungefär fyra timmar inklusive lunchstopp. Vi följde den röda slingan.
(null)

Redan efte en kilometer stannade vi för lunch. Tortillapizza!
(null)

(null)

(null)

Metesjön.
(null)

Sen vandrade vi på. 4,6 kilometer är rätt långt när man ska över berg och ner i dalar och se upp för hala rötter och blöt lera och så upp igen och ner igen och lite upp till. Bilderna får tala för sig själva.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag kommer antagligen ha lite träningsvärk i benen imorgon, men det var det så värt!

Nu ska jag läsa tills ögonen inte orkar mer (vilket nog är ganska snart).

Vi hörs i veckan!

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vilken dag🌳🌲💚

    2020-01-20 | 20:31:47
  • Freja säger:

    Så härligt! 🤗☀️🌲🌳

    2020-01-20 | 22:03:07
  • Mormor säger:

    Härligt,härligt men ganska farligt? Verkade det vara ibland🤔

    2020-01-22 | 00:08:18

Kommentera inlägget här: