majjaeriksson

NU vänder det!

Kategori: Maja

 
 
På landet igårkväll<3
 
Sååå. Idag hände lite grejer. Jag väljer att se punkt 1 och 2 som hintar om punkt 3.

1. Jag fick en frukostpåse av Östgötatrafiken imorse.

2. Jag hade beställt böcker från adlibris till skolbiblioteket, men när jag öppnade lådan upptäckte jag att den inte alls innehöll böckerna jag hade beställt. Följesedeln var min, men böckerna i var iallafall delvis till fel målgrupp. Överst låg en Pettsonbok.

3. På bussen på hemvägen fick jag ett samtal. Från Tranås. Från bibliotekschefen som jag träffade på intervjun förra fredagen. Och jag blev erbjuden jobbet som barnbibliotekarie. Hur kul!? Jag är så glad och stolt! Och jag tror att det kan bli SÅ bra. Jag fick en bra känsla när jag var där och biblioteket var fint och perfekt storlek på bibliotek och personalstyrka. Och barnbibliotekarie kan väl passa mig? Jag tror det! Lättnaden nu. FÖRSTÅ att det löste sig så bra.

Jag tolkar alltså nu i efterhand morgonhintarna som att jag kommer äta en del frukost på pendeln framöver och som att det är dags att byta målgrupp till Pettsonmålgruppen.

Jag ska prata med bibliotekschefen imorgon igen och tacka ja ordentligt och bestämma när jag ska börja och sånt. Hua. 

Svängarna i livet alltså. Måste ju uppdatera er snart igen. Men nu hoppas jag att det lugnar sig med sånt här "livsomvälvande" för ett tag. ;)

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men åhhhhhh!! DRÖMJOBBET!!! Maja, hur bra kan det bli? Modiga du, där fick du bekräftat att du gjorde rätt!👍🏼👍🏼📚👧🏼 Berätta mer om jobbet, nu blev jag nyfiken! 😁

    2019-09-19 | 21:30:04
  • Faster säger:

    Åhhhh stort GRATTIS o vilket jobb... kommer passa dig perfekt!! 👏👍😊Ska bli spännande att få följa dina resor o jobb 🙏🌺!

    2019-09-20 | 11:53:20
  • Mormor säger:

    Grattis📕så roligt😍
    Det kommer att bli så bra ,barn👧Och📕📗kan det bli bättre? Nej det kan det nog inte😉

    2019-09-20 | 23:48:18

Kommentera inlägget här: