majjaeriksson

Att vara i uppstart och avslut

Kategori: Maja

 
 
Från igår. Det börjar bli höst nu.
 
Hej!
 
Det är en lättnad att gå till jobbet nu när framtiden är spikad och säkrad. Samtidigt som det är en märklig situation att vara i uppstart och avslut samtidigt. Som jag har skrivit finns det ett glapp mellan skolverksamheten och skolbiblioteket, vilket innebär att en stor del av den här tjänsten handlar om att etablera något slags samarbete med lärare (på båda skolorna) och eftersom jag slutar om tre veckor känner jag att det är... extra svårt. Självklart finns jag tillgänglig fram tills att jag slutar, men att "tjata" på lärare och försöka sälja in mig själv och biblioteksverksamheten känner jag NOLL motivation inför när jag snart inte kommer vara kvar. Förstår du? Så jag håller ställningarna. Sprider ut det lilla jag har att göra. Tar en dag i taget. I eftermiddag är det fortbildning i bibliotekssystemet med skolbiblioteksgruppen, vilket känns som något som jag kan ha nytta av även framöver, så det ser jag fram emot. Imorgon är min skolbibliotekskollega som har hand om de yngre åldrarna på sin andra skola så då tar jag emot dom eleverna och tar hand om deras böcker. På torsdag tänkte jag skylta om på den andra skolan. Lite så. Små saker som ändå är någonting.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Vilken underbar positivitet du visar🤗😍
    Du är bäst🤗😍
    🍀Lycka till

    2019-09-24 | 10:49:42
  • Mamma säger:

    Kan bara hålla med ”mormor”, du är bäst på att vara positiv🧡

    2019-09-24 | 18:26:33
  • Freja säger:

    Härligt med höst och härligt med nystart snart👍🏼🍁

    2019-09-24 | 21:42:17

Kommentera inlägget här: