majjaeriksson

Påskrivet!

Kategori: Maja

(null)

Nu så. Nu är papprena påskrivna. Anställningsavtalet alltså. Den första november börjar jag jobba som barnbibliotekarie på Tranås stadsbibliotek. Det känns fint och det var kul att komma dit idag igen. :) 

Jag fick träffa mina framtida kollegor och vara med under deras morgonfika. Jag fick se mitt framtida kontor. Beställa en kalender till 2020. Jag fick lite info om diverse heldagskonferenser som en kan få åka iväg och delta på om en vill. Jag fick veta att tisdagar kommer vara den dagen då jag har mitt fasta kvällspass. Och att det är lördagsjobb var tredje/var fjärde helg, men det visste jag innan. Och så fick jag skriva på avtalet som sagt. 

Jag passade på att ta en runda på biblioteket också, delvis för att kunna visa er. Dom har gjort om på bibblan i sommar och jag tycker att det är jättefint!

(null)

(null)

Och barnavdelningen som ju kommer vara mitt ansvarsområde då:
(null)

(null)

Sen strosade jag i butiker en stund innan jag åkte hemåt. Och jag shoppade faktiskt loss. En  bh, halsduk, nagellack, hårsnodd och strumpbyxor på Kappahl/Lindex och en klänning för 80 kronor på Röda korset.

(null)

(null)

(null)

Sen promenerade jag en liten bit längs ån, innan jag köpte med mig en chokladcroissant och slutligen satte mig på pendeln, nöjd med besöket. 

(null)

(null)

Det känns bra och jag tror och hoppas att det ska fortsätta göra det när jag har börjat sen med. :)

Nu ska jag sätta igång lite tvätt och sen får det nog bli en kopp té och den där crossianten för att fira denna dag.

Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Låter som en bra dag i Tranås, det kommer att fortsätta så💃🏻📚💃🏻

    2019-10-03 | 17:32:50
  • Mormor säger:

    Bra dag... säkert mycket bra fortsättning också🤗💕📗👶🏻📙👧📙

    2019-10-03 | 21:31:03
  • Freja säger:

    Så fint att allt känns bra med nya jobbet🤗👍🏼

    2019-10-05 | 21:00:46

Kommentera inlägget här: