majjaeriksson

Livets bok

Kategori: Maja

Jag vill börja med att be om ursäkt för den pretentiösa rubriken, men nu är det så jag känner. Och nej, det handlar inte om Doktor Glas eller någon annan klassiker den här gången utan nu handlar det om det här med bullet journaling. Det är en sorg i mig att jag upptäckte detta fenomen först för ett år sedan. Så mycket förlorad tid. *kollar sorgset ut och upp på en grå himmel* Nej, nu är jag lite väl dramatisk, men jag gillar det verkligen. Att köpa sig en anteckningsbok med tomma blad och fylla den med planer, drömmar, tankar, minnen och erfarenheter. Trams och allvar. Pyssel och viktigheter.
 
Det var i november förrra året som jag fick hem min lilla röda bok och började småfixa lite grann.  
 
Idag ser den ut så här:
 
Det knakar när jag bläddrar i den och där i finns så mycket. Där finns ångest över masteruppsatsen och glädje från när det var klart, där finns kvitton och ett mynt från kroatien, där är en liten version av ett anställningsavtal och bredvid den "Uppsägning på egen begäran". I maj skrev jag en rad om dagen och i augusti är det nästan bara prickar på en hel sida, där finns bilder på en nästan nyfödd systerdotter, listor över böcker jag läst och vardagliga händelser från vardagliga tisdagar. Och året ut ska jag fortsätta fylla boken med allt och inget. Tänk vilket minne att bläddra i långt in i framtiden sen<3
 
Och fler kommer det bli. 2020-boken är här och jag tycker redan om den. Jag valde en svart den här gången, på utsidan kan man ju försöka att hålla det stilrent. ;) Men en liten växt fick sitta i hörnet.
 
 
Längst bak ska jag rita omslagsbilder på de böcker jag läser/lyssnar på under året.
 
Och i dagarna har jag gjort januarisidorna som jag blev väldigt nöjd med. Kreativt och ganska "mycket", samtidigt som det finns gott om plats både för text och någon bild, om jag skulle känna för det.
 
 
 
 
 
Hur länge tror du att jag kan hålla mig från att göra februarisidorna? ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Februari är troligen påbörjad innan oktobers slut🤭💛 Varför bromsa kreativiteten???

    2019-10-09 | 19:33:18
  • Freja säger:

    Tack för inspirationen! Ska genast gå o hämta min bujo o kludda lite😁

    2019-10-09 | 21:51:51
  • Mormor säger:

    Så bra det blir... du har väl redan börjat med februari i huvudet i alla fall🌼🌺🌸📙📗😘

    2019-10-10 | 22:26:16
  • Moa säger:

    Så fint och härligt sätt att samla fina minnen och tankar :)

    2019-10-11 | 10:54:52

Kommentera inlägget här: