majjaeriksson

Hej oktober

Kategori: Maja

Och så kom oktober. En månad som gärna får gå både fort och sakta. Den sextonde är min sista dag som skolbibliotekarie och sen väntar två veckor av ledighet innan den nya eran som barnbibliotekarie tar vid. Så fram till den sextonde får det gärna gå fort, men sen kan det bromsa lite. Det känns skönt att jag får hela två veckor ledighet mellan jobben. Då ska jag landa. Och bara njuta av pausen. Och så ska vi till Göteborg en sväng. Jag och Philip. Över en lördag och söndag bara. Det ska bli fint. 
 
Jag passade på att scrolla igenom oktobermånader i historien nu, jag har ju den lyxen att sitta på ett ganska omfattande arkiv och det är något visst med att dyka ner i det där arkivet när man är i en sån här period som snart ska övergå i något annat. Tror jag. Det känns liksom som en trygghet att kika på det där som var, när jag inte riktigt vet hur det där som kommer sen ska bli. Tror jag.
 
Iallafall. När det var oktober förra gången var Philip och jag i Köpenhamn. Mycket promenerande var det och mycket gott åt vi. Det var en himlans fin helg minns jag.
 
Året innan det, 2017, var vi i Jönköping. En fin helg det med. Det är ju fint att åka iväg sådär. Det borde man göra lite oftare. Jag tycker om den där bilden också. Den får mig faktiskt att se fram emot att ta fram vinterjacka och halsduk.
 
I oktober 2016 besökte vi Stockholm. Värst vad man har varit ute och åkt just i oktober då, men kanske är det en sån månad när man behöver komma iväg lite och se nått nytt?
 
I oktober 2015 vinkade jag åt solen när den gick upp. Det året gick jag ju ut på åkern och mötte solen en gång varje månad. Att det redan är 4 år sedan känns otroligt märkligt. Det var ett fint månadsprojekt.
 
Jag har faktiskt skrivit ner att jag skulle vilja fånga lite fina naturögonblick på bild i höst. Kanske ska jag ge mig själv någon sån utmaning här under oktober? Att komma ut och leka naturfotograf som jag gjorde så mycket förr? Gå ut någon tidig morgon och "leta bilder". Kanske dimma och frost och soliga höstlöv. Ja, det ska jag göra.
 
Nu blev det här visst ett inlägg fyllt med allt och inget, men så får det bli ibland.
Välkommen oktober.
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Härligt att läsa om allt och inget😀
    Skönt att du får en paus i oktober.... Göteborg blir bra..en härlig stad😉👍😘

    2019-10-01 | 18:21:16
  • Freja säger:

    Göteborg- så mysigt och fint på alla sätt! 🥰 Fint med oktoberutflykter! 🍁🎉

    2019-10-01 | 21:48:32
  • Mamma säger:

    Oktober kommer att bli BRA🍂🍂🍂

    2019-10-02 | 18:26:12

Kommentera inlägget här: