majjaeriksson

Gult är inte fult

Kategori: Maja

Och så blev det lördag. Jag känner mig glad idag. Lätt i sinnet. Philip har lördagsjobbat och jag gick upp vid åtta för att sen återvända till sängen med frukostbrickan.

(null)

(null)

Efter att jag bestigit ett diskberg och duschat tog jag bilen och åkte ut i hösten. Sjöng hellre än bra med till radiomusiken och såg många misstänkta svampplockarbilar. Men jag skulle inte plocka svamp.

(null)

Tokanäset var mitt mål. 

(null)

Oktoberbilden blev grå och rätt fin? Jag tycker att det är fint däruppe oavsett väder och årstid.

(null)

Jag tog som vanligt en promenad runt udden.

(null)

Gult är inte fult.

(null)

Sen tog jag en satsumas i bilen innan jag åkte hemåt.

(null)

Nu kollar vi på Maifs match på tvn/paddan och ikväll blir det fisksoppa som sagt. Vi ska köra på det här receptet. Och så vitlöksbröd till det. Höstgott.

Imorgon skulle jag vilja komma ut i naturen igen. Kanske Håleberget? Vi får se.

Hoppas att du också har en skön helg. :)

Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Tokanäset-smultronställe året runt🍓👍😀

    2019-10-13 | 00:12:26

Kommentera inlägget här: