majjaeriksson

Livstecken!

Kategori: Maja

Nämen hej!
 
Är det den längsta bloggpausen sen jag började i mars 2009? Jag tror nästan det. Det var ingen medveten paus egentligen, livet har bara rullat på och det har inte blivit av att jag har skrivit något här helt enkelt. Men nu kände jag att det var dags att lämna ett livstecken iallafall.
 
Jag har nu jobbat tre veckor på mitt nya jobb, vilket för mig låter ganska lite för det känns som att jag har kommit in i det rätt bra redan och på ett sätt som att jag har jobbat här längre än så. Till skillnad från perioden på skolbibliotek känner jag att jag vet vad jag ska göra, att jag behövs och att det är ett inspirerande och kul arbete. Jag tycker också att pendlandet har fungerat bra och att jag har kommit in i det. Många har nog inställningen att det bara är negativt och jobbigt att pendla, men jag tänker inte börja klaga redan. ;) Jag är en rutinmänniska och tänker också som så att jag just nu är i ett skede i livet där jobbet liksom ska prioriteras eftersom jag är nyutbildad och vill komma igång och in i yrkeslivet. Och då får det helt enkelt kosta lite pendlingstid. Sen kanske jag inte vill pendla hela livet, men allt har sin tid och just nu känner jag att min vardag gärna kan få se ut som den gör.
 
Jag kan berätta lite om hur min vecka ser ut också innan jag lämnar igen. Förra veckan var en sexdagarsvecka då jag jobbade lördag, vilket innebär att den här veckan blir desto mjukare med en ledig fredag.
 
Idag: 8-16.30
Tisdag: 10.15-19.30
Onsdag: 8-16.30
Torsdag: Konferens i Norrköping med två kollegor. Bildberättande & konsten att läsa bilder heter den och håller på 9-16.30. Vet inte alls vad jag ska förvänta mig där men det blir skönt med ett annorlunda inslag i vardagen.
Fredag: Ledig.
Lördag: Ledig, fast vi ska till berättarmässan TellUs i Linköping och sen äta med jobbet efteråt.
 
Och på söndag ska det adventspyntas hemma. Känns som att många cravar juleljus mer än nånsin i år?
 
Vi hörs snart igen. Lovar.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Hej Maja! Så fint att höra att det rullar på! 🤗

    2019-11-25 | 21:47:38
  • mamma säger:

    Gott att Tranås blev så braaa💚📚❤️

    2019-11-25 | 21:55:45
  • Mormor säger:

    Kul att höra från dig📕📗💕
    Och att allt verkar sååå bra📘📙😍

    2019-11-26 | 23:41:09

Kommentera inlägget här: