majjaeriksson

Jag gjorde det

Kategori: Maja

Det gick bra! Slutseminariet är avklarat och jag är stolt över min insats. 

Dagen började med att min uppsats skulle ventileras. Det var bara jag, opponenten och examinatorn där vilket var skönt och gjorde att samtalet blev avslappnat. Jag fick bra konstruktiv kritik och det jag behöver fixa för att uppsatsen ska bli godkänd känns genomförbart.

(null)

Sen var det avslutningslunch med en del av min klass och några som läser ett liknande program men på engelska. Lunchen i sig var inget märkvärdigt, men det var lite högtidligt att sitta där och vår programansvarige höll ett tal. Det var på engelska för att även de från den andra gruppen skulle förstå och något som fastnade hos mig var när hon sa:

"You are ready to contribute"

Det kändes bra och fint och jag känner att jag är det. Redo att bidra.

Efter lunch var det dags för mig att opponera. Då var jag faktiskt inte så farligt nervös och det gick bra. Examinatorn som var på plats då tyckte att mina kommentarer var utmärkta och kort därefter insåg jag att jag mycket troligt kan ha klarat av min sista klassrumssituation. Efter alla år, alla skolor, alla klasser och alla ämnen. Det känns sjukt.

När jag senare satt på bussen hem kände jag mig så stolt och så trött att jag nog hade kunnat somna om jag hade varit ifred. ;)

(null)

(null)

I Mjölby var pendeln inställd så mamma och Ellen var snälla och hämtade mig. 
(null)

Och sen åt Ellen och jag pizza/kebabtallrik och såg på en film innan jag somnade ovaggad vid klockan 23 efter en viktig och bra dag. :)

Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Du är fantastisk🎈💃🏻❤️(På många sätt)

    2019-06-08 | 14:35:29
  • Mormor säger:

    Härliga, härliga Maja🤗
    Du är så himla duktig och alltid så bra på det du gör👍

    Lycka till i framtiden och njut av litet ledighet innan vardagen tar vid📗📕📘

    Kram

    2019-06-08 | 16:52:15
  • Freja säger:

    Bra jobbat Maja och GRATTIS!!🤩👏🏼👏🏼🏆

    2019-06-10 | 22:58:51

Kommentera inlägget här: