majjaeriksson

Första semesterdagen

Kategori: Maja

Sju veckor. Det är så länge jag ska vara ledig nu. Jag vet inte när jag var ledig så länge sist. Kanske... 2011?

Jag tror att det kommer bli en himla bra sommar. Jag  ska ta ganska många dagar som dom kommer bara. Göra vad jag vill. Göra ingenting. Åka på dagsutflykter. Läsa böcker. Bada. Pyssla.  Och ladda upp för hösten. Den 7 augusti börjar jag jobba som bibliotekarie på två högstadieskolor. En  tanke som varannan kvart gör mig laddad och pepp för att nästa kvart skrämma mig riktigt ordentligt. Vad  har jag gett mig in på? Hur ska det gå? Och  hur ska jag förbereda mig?

Vi får återkomma till ämnet. För idag vill jag visa er bilder från idag. Min första semesterdag.

Philip och jag åkte upp till Toka. La i kanoten och paddlade iväg en sväng.
(null)

Det var oroväckande mörkt norr över och vi hörde faktiskt åskan och funderade på om det var en så bra idé att ge sig ut på sjön ändå...
(null)

Men vi vände inte. Vi slog läger på andra sidan viken. Och bestämde oss för att ta ett dopp direkt. För att ha det gjort ifall det nu skulle bli busväder. Det var... godkänt för att vara Vättern i mitten av juni.
(null)

Och så grillade vi burgare och lite grönsaker.
(null)

10 av 10.
(null)

10 av 10.
(null)

Och efterrätt. Ger även den 10 av 10.
(null)

Och efter kanske två timmar där på stenstranden paddlade vi över till bryggan igen. Utan att ha blivit utsatta för något oväder.
(null)

Och innan vi åkte hem tog jag junibilden.
(null)

När vi kom in till stan kom regnet. Så tajmingen var som det mesta annat idag; alldeles kanonbra. :)

Imorgon... får jag se vad jag hittar på. Vi hörs!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Med en så där förtjusande semesterstart kan ju fortsättningen bara bli toppen!😎🎉

    2019-06-18 | 22:09:15
  • Mormor säger:

    Verkligen en helt perfekt start på semestern👍🤗😍👙🍓

    2019-06-19 | 00:34:22
  • Faster säger:

    Men så underbar första semesterdag....

    2019-06-19 | 11:36:10

Kommentera inlägget här: