majjaeriksson

För 9 år sedan...

Kategori: Maja

...tog jag studenten. Tänk om jag hade vetat då att jag inte ens 9 år senare skulle ha tagit mig ut i det "riktiga" arbetslivet. ;) Eller tänk om jag hade förstått då att det inte var bråttom alls. Att allt det där jag skulle hinna med på vägen skulle vara värdefullt på sitt sätt. Sommarjobbet med bästa vännen, att läsa och bo på folkhögskola, att vara museivärd, att plugga på universitet och högskola, att skriva b-, c- och d-uppsats och att timvikariera på tio olika bibliotek.
 
(null)
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
Det är så lätt att hela tiden tänka framåt och att iallafall i tanken skynda dit och inte sällan oroa sig inför den. Jag vill bli ännu bättre på att stanna upp och tillåta mig själv att vara tacksam och stolt över vad jag faktiskt har upplevt och åstadkommit.
 
Imorgon tar kusin Ville studenten. Lill-kusinen! Jag skulle kunna drabbas av en ålderskris av bara tanken, men jag struntar nog i det. Det är inte bråttom. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Det vara ju alldeles nyligen du gick på folkhögskola🌼

    2019-06-05 | 22:52:28
  • Mormor säger:

    Vilka sunda tankar du har Maja😍👏🏻🤗🍀
    De gör att det kommer gå jättebra för dig i framtiden♥️

    2019-06-06 | 00:15:51

Kommentera inlägget här: