majjaeriksson

Bokbingon!

Kategori: Maja

(null)

Hej, godmorgon och glad midsommar! Jag har börjat dagen med att läsa ut en bok. Första krysset i bokbingon är kryssat, jag satsade på ett hörn för att öka chansen för bingo i sommar. ;) Skämt å sido, vi får se om jag kör på en rad, lite kryss här å var eller full bricka, huvudsaken är att jag läser. Och nu har jag alltså läst en seriebok, vilket kändes som en perfekt genre att få igång läsningen med.

Jag har läst Persepolis av Marjane Satrapi.
(null)

På baksidan står det så här:
(null)

Jag tog några bilder på tre sidor i början av boken.
(null)

(null)

(null)

Jag tyckte om den. Historien i sig är stark och jag tycker att det blev en fin berättelse mycket tack vare serieformen. Kanske hade den blivit för tung, seg och lång i vanlig bokform. Nu blev den fin och enkel att hänga med igenom. Jag blev också inspirerad av den. Kände genast för att göra mig en egen serie. ;)

Vi får väl se hur det blir med den saken och vilken ruta som blir kryssad härnäst. 

Maja.


Kommentarer

  • Mormor säger:

    Tack för tipset👍Jag har aldrig läst ett seriealbum, det här får kanske bli det första😉 📕

    2019-06-21 | 13:59:01

Kommentera inlägget här: