majjaeriksson

Mer och mer på riktigt

Kategori: Maja

När vi kom hem i lördags låg mitt examensbevis på bordet. Det är fint. Har som en präglad(?) pappersstämpel. Och så står det att jag nu är utbildad bibliotekarie. 
(null)

Av Philips föräldrar fick jag tavlan nedan i examenspresent. En bibliotekaries egenskaper. Vilken press, men också en ära. Det är fina ord att leva upp till.
(null)

Idag var jag och hämtade jobbsaker - dator och sånt. Det var visst lite att kånka hem.
(null)

Och namnskylt. Jag som "alltid" tänkt att det var folkbibliotek jag skulle jobba på, vad har jag gett mig in på? Det är verkligen skräckblandad förtjusning.
(null)

Jag känner att jag vill förbereda mig på bästa sätt, men vet inte riktigt hur och samtidigt vill jag också njuta av att vara ledig dessa fem veckor fram till att jag börjar och inte grubbla ihjäl mig över något jag inte vet mycket om i dagsläget.

Nu ska jag rensa ur den stora skänken (som vi ska göra oss av med) i vardagsrummet och lyssna på ett sommarprat eller en podd, det är en bra aktivitet för att rensa tankarna. :)

Maja.


Kommentarer

  • Mormor säger:

    Du är som klippt och skuren för jobbet som skolbibliotekarie📕📘📙📗👏🏻😍

    2019-07-01 | 15:18:32
  • Freja säger:

    Kommer bli superkul tror jag Maja! Som klippt och skuret för dig!👍🏼🌼🎉

    2019-07-01 | 21:56:59
  • Mamma säger:

    Du har pluggat sååååå länge-vad vill du att en skolbibliotekarie ska göra för dig?! Du som gillar listor, gör en vetja💚

    2019-07-01 | 22:01:33

Kommentera inlägget här: