majjaeriksson

Ljung och Berg

Kategori: Maja

Dagsutflykter. Ett av mina "mål" med sommaren. Att ta en liten tur. Se något nytt. Eller gammalt för den delen. Komma iväg en sväng. En sån blev det igår igen.

Mamma, mormor och jag åkte först till Ljungs slott. Där hade jag inte varit tidigare. Det besöket gjorde framförallt två saker med mig. 

1. Fick mig än en gång att inse hur fint det är med stockrosor och att jag nog vill ha det bredvid mig när jag bor på ett ställe där jag kan äta frukost på trappan, gå barfota i gräset och dra upp små morötter från landet. Vissa dagar känns längtan efter just det där nästan fysiskt i mig. Men jag vet också att jag är 28 år, att jag hinner och att allt är som det ska precis nu.
(null)

(null)

(null)

(null)

2. Att det är en härlig känsla att bli inspirerad. Anledningen till vårt besök var främst en broderiutställning och den inspirerade oss alla tre. Konstnären som imponerade mest på oss tror jag hette Karin Axelsson (rätta mig om jag har fel).
(null)

(null)

(null)

Sen åkte vi till Bergs slussar där jag framför allt insåg en sak: att choklad ALLTID är rätt val . (Mangon däremot påminde liiiite om tvål).
(null)

På kvällen hängde jag med syrran och påbörjade ett 1000-bitarspussel.
(null)

Nu ska jag byta ut godisskålen mot en frukostskål och börja dagen med att bli klar med alla kantbitar. 

Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Tack för en fin tur🌸🌸🌸

    2019-07-18 | 12:31:06
  • Sambo säger:

    Kan tänka mig att dra upp morötter med dig. Ses imorrn 😘

    2019-07-19 | 00:56:10
  • Mormor säger:

    Tack för en härlig och inspirerande dag👏🏻🤗

    2019-07-21 | 08:54:54

Kommentera inlägget här: