majjaeriksson

Bokhyllesjälvförtroende och tallriksmodellen

Kategori: Maja

Hej!

Igår gjorde Philip och jag två stopp längs Strömmen. Han fiskade och jag satt brevé. 

(null)

(null)

Jag lyssnade på Erik Nivas sommarprat. Jag har varit en riktigt god lyssnare på semestern.  Av hittills 12 pratare, har jag lyssnat på 8. Erik Niva lärde mig ett fint ord - bokhyllesjälvförtroende. Han sa att han inte hade varit där han är idag och inte uppnått det han har uppnått om han vuxit upp i ett hus utan böcker. Om att böcker ger självförtroende. Det bär jag med mig. Tänk va, om jag bara kan bidra till en liten elevpersons bokhyllesjälvförtroende, det vore fint det. :)

Vid stopp 2 fick Philip en riktigt fin borre!
(null)

På kvällen kom Ellen ner och vi åt hemmagjorda burgare och till matchen fixade jag en snacksbrickan enligt tallriksmodellen. ;)
(null)

Idag ska vi ta en tur till bland annat Ikea för att köpa en ny möbel och imorgon ska nog båten läggas i och på lördag blir det visst en tur till Nyköping. Sommaren kan visst rulla på fint utan att i förväg vara planerad. :)

Vi hörs snart igen!

Maja.


Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vilken kanondag! Tack för abborren🐠

    2019-07-05 | 09:53:18
  • Mormor säger:

    Vilken bra dag👏🏻
    Oh,vilken abborre den var stor och fin🐟

    2019-07-05 | 19:12:55
  • Freja säger:

    Härlig dag och bästa tallriksmodellen!👏🏼👏🏼🍓🎉

    2019-07-09 | 20:34:51

Kommentera inlägget här: