majjaeriksson

Ätbart, ommöblering och pepp

Kategori: Maja

Hej hej!

Och så gick det några dagar igen. Men nu är jag här! Jag kan väl lika gärna fortsätta där jag slutade. Jag kollar vad jag har för bilder från söndag och framåt. :)

Söndag. Provade att göra en smoothie på följande ingredienser:
(null)

Jag tror att det fanns potential men kanske blev proportionerna inte helt hundra?
(null)

Lisa och Vera var på besök hemma på landet i helgen så i söndags åkte jag och lillasyster dit. Vera ropade från badkaret när vi kom in i hallen "Kom och kolla, jag badar!" Skvätt skvätt*
(null)

När hon sov middag tog jag och Ellen en promenad i en grå skog.
(null)

Lunch, fika och legolek blev det också.
(null)

Vid fyra någonting åkte jag hem och på kvällen lagade jag och Philip lammstek. 10 av 10!
(null)

Och ännu lite senare bestämde vi oss för att möblera om. Tanken är att det ska bli en tavelvägg där över soffan.
(null)

Och över skrivbordet här ska stringhyllan upp. Jag tror det blir riktigt bra! Kul med lite förändring. :)
(null)
 
I måndags fick jag veta att jag klarat en viktig plugguppgift. Årets lättnad, helt klart!
(null)

Igår jobbade jag 14-19 och när jag kom hem och vi skulle göra sen middag pajade vår spis och ugn. Den funkade när vi började laga men plötsligt la den av. Tur då att syrran bor på våningen över!
(null)

Idag började jag dagen med att tvätta och ta en promenad i morgonsolen. Så skönt!
(null)

Planen för dagen är att få lite plugg gjort. Höstterminens två sista uppgifter sker/ska in nästa vecka. Så det är verkligen sista rycket innan sista terminen nu. Jag är pepp! 

Det blir lunch uppe hos Ellen idag och antagligen middag också. Men det är ju inte fel det. :)

Vi hörs!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Finfin veckostart trots spiskrångel😅

    2019-01-09 | 12:57:56
  • mamma säger:

    Mycket pågång på Pilgatan💚

    2019-01-09 | 22:46:37
  • Mormor säger:

    Tur i oturen att Ellen finns i närheten👏🏻

    Blir fint när ni möblerar om🤗

    2019-01-10 | 11:20:25

Kommentera inlägget här: