majjaeriksson

Lite uppförsbacke

Kategori: Maja

Hej från Borås högskolebibliotek.
 
Luften har nyss gått ur mig lite. Men jag försöker tänka att det nog är lite så för alla. Att det är lite så det är innan man har kommit igång med uppsatsen. Innan man har satt ramarna, avgränsat sig, formulerat syfte och frågeställningar och bestämt sig för metod och teori. Det där med teori är min största utmaning just nu. Jag tycker inte att det är svårt att hitta ett intressant ämne - jag har tänkt skriva om bibliotek och sociala medier. Hur biblioteken ser på, och jobbar med, dessa medier. Vilka man vill nå? Vad är syftet? Vad man har för strategi? Typ sånt. Men så är det ju det där med att göra det vetenskapligt... Men jag ska nog lyckas ordna upp det. Hoppas jag.
 
Jag ska sitta här på bibblan och gnugga mina geniknölar ett tag till. Men sen ska jag nog gå ut i snöfallet. Strosa lite sakta och kanske äta en mellismacka på ett café? Kanske ta en varm choklad också? Bara det kanske kan göra gott? Och så tar jag nya tag på måndag.
 
På tal om gott - igår fixade jag tvårätters till Philip, Ellen och mig. Lax till huvudrätt och en choklad och hallonhistoria till efterrätt<3
 
Bussen hemåt går först 17.20. Kanske somnar jag innan vi når motorvägen. ;)
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Heja Maja! Det där med uppsatsen fixar du, låter som ett intressant ämne. 😊 Tur att det finns choklad och hallonhistorier att peppa sig med!🤩

    2019-02-01 | 21:46:10
  • Mormor säger:

    Låter som ett bra ämne för uppsatsen- heja dej Maja📘📕📗💕

    2019-02-01 | 23:51:07

Kommentera inlägget här: