majjaeriksson

Första advent

Kategori: Maja

Söndag. Första december och första advent. Dagen började med att jag fick en fin tékalender av Philip. Och självklart provade jag första luckans innehåll till frukost.
(null)

Och Philip har fått en ölkalender av mig. Men han provade inte luckans innehåll till frukost. Nån gräns måste man ju ha, även i juletider. ;)
(null)

Några timmar senare for vi till Toka. Undra hur många av årets blogginlägg som har handlat om just det? Men det är ju fint att hänga där uppe.
(null)

Vi slog oss ner på vår vanliga plats och tände grillen. 
(null)

Skålade i glögg till förrätt.
(null)

Plockade pynt till adventsljusen.
(null)

Och åt burgare.
(null)

Och lite sorgligt är det ju att solen vandrar neråt redan vid halv tre. Men man får vara glad över det lilla man får så här års.
(null)

Hemma pyntade jag ljusen. Jag tycker att det blev bra! :)
(null)

Och sista planen för dagen är kvällsmacka med julskinka och rödbetssallad. Nu går vi all in med julmyset här. 

Vi hörs.

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Wow! Din mumin- te-kalender var det finaste jag sett! 🤩

    2019-12-01 | 21:39:28
  • Moa säger:

    Vilken härlig adventshelg! Och vad fint det blev med adventsljusen :) bra pyntat!

    2019-12-02 | 11:02:08
  • Mamma säger:

    Vilken härlig första advent⭐️💛

    2019-12-02 | 19:10:12
  • Mormor säger:

    Fin första advent🌟
    Kul att ni trivs såå bra i Toka🌧☔️🌧💨🌬🌞i alla väder🍂🍁

    2019-12-06 | 12:22:37

Kommentera inlägget här: