majjaeriksson

Ett fredagshej!

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag har insett att det finns två bovar när det kommer till den låga bloggfrekvensen på senaste. Det första och största är naturligtvis jobbet, att jag har nytt jobb som jag dessutom pendlar till och att det tar upp mycket tid och energi. Det andra, som förvisso delvis hänger ihop med det första, är att jag knappt tar några bilder alls. Det beror som sagt delvis på jobbet men också på att jag numera filmar istället för att ta bilder. Kanske såg du min månadsfilm på instagram? Jag har filmat en sekund om dagen sen första november. Det är en liten utmaning, men en mysig sådan. Planen är att hålla i det i ett helt år, frågan är hur länge jag tycker det är mysigt dock.... ;)
 
Nog babblat. Tänkte att jag kunde visa mitt kontor iallafall. Så här ser det ut utanför min dörr. Både Findus och min namnskylt med titel satt där och välkomnade mig redan min första dag. Och det jag har skrivit på tavlan betyder att jag tar en timmes lästid i eftermiddag och går hem 15.30.
 
 
Inne på kontoret finns Ellen, vilket såklart är en glädje och trygghet. ;)
 
Och där sitter jag just nu. Jag har ett eget kontor (några sitter två och två) vilket jag, som den introverta eremit jag är, tycker är väldigt skönt. Det jag behöver lösa är en växt till fönstret, annars tycker jag att det är helt okej. Men om någon har en bra eller rolig eller smart eller fin idé till vad man ska ha på ett kontor så kan jag ju tipsa om att julen står för dörren. ;)
 
Det var nog dagens hej det.
 
Hörs!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Ska tänka😏🎅🏻🎄🎁

    2019-12-06 | 19:40:38
  • Freja säger:

    Så fint med en jobbglimt o så gött att ha lästid på jobbet!🤩

    2019-12-07 | 12:05:29
  • Mamma säger:

    Lite avundsjuk på din arbetsmiljö, känns lugn och fin🧡

    2019-12-08 | 12:14:18

Kommentera inlägget här: