majjaeriksson

Två dagar in

Kategori: Maja

(null)

Hallå!

Så. Nu har jag jobbat två dagar. Det känns... svårt att sammanfatta och sätta ord på. 

Jag har ju inte varit på någon av dom skolorna jag ska jobba på sen, så på ett sätt börjar det ju först på riktigt då, på måndag. Men jag har träffat två trevliga skolbibliotekskollegor som jag har fått ett gott intryck av. Jag har fått lite boktips för målgruppen och hjälpt till att sätta lite etiketter på böcker. Men till största delen har dessa två dagar handlat om uppstart av teknik och allt vad det innebär (dator, iPad, telefon, mejl, intranät osv osv) och information information och information.

Och känslorna är blandade. Precis som innan jag började egentligen. Jag är liksom fortfarande mest nojig för det som kommer sen. Det riktiga jobbet. När skolorna drar igång. Men starten känns bra så här långt och antagligen faller ännu mer på plats under nästa vecka. :)

Imorgon ska jag till Södra vilket blir speciellt eftersom jag själv gick på högstadiet där och inte har varit där sen dess.

Men det är imorgon det. Nu ligger jag rätt platt och stilla. Jag har precis ätit glass och ikväll blir det film. Jag, Philip och Ellen ska se Toy story 2 (vi håller på att se alla tre för att sen se fyran som kommer ut på bio någon gång i augusti).

Vi hörs till helgen!

Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Heja Maja💛🧡❤️

    2019-08-08 | 19:32:46
  • Freja säger:

    Heja Maja!🥳 Bra o fylla på med glass mellan jobbvarven😎

    2019-08-08 | 20:43:28
  • Mormor säger:

    Skönt att vara på G😀😍📕📗
    Låter som det började bra😍
    En bra fortsättning önskar jag dig😍

    2019-08-08 | 20:52:47

Kommentera inlägget här: