majjaeriksson

Söndag

Kategori: Maja

Hej!

Igår var jag uppe i Toka för att ta månadens bild. Det regnade så paraplyet fick vara med, på bild och runt udden. Det var rätt skönt att få andas in sommarregnigt syre.

(null)

Jag har varit en och en halv vecka på nya jobbet och jag måste ärligt talat säga att det känns tufft. Det är ju säkerligen mer vanligt än ovanligt att känna så i början av något nytt, det förstår jag, men det känns mer än jag trodde det skulle göra. Det är en sån där magkänsla och sånt där huvudbry som inte går att skaka av sig. Hur gärna jag än vill. 

Egentligen är det nog flera saker som skapat den känslan, men i stort handlar det om att jag upplever att mitt arbete innebär en betydligt större utmaning än jag trodde att det skulle göra, på flera olika sätt och av olika anledningar. Och att det känns som en tuff tjänst för mig att ta mig an som förstajobb. 

Men jag ska försöka (fortsätta) ta en dag i taget och göra det jag kan för att det ska kännas bättre för mig. Och kanske typ varje dag skriva ner positiva saker med dagen? Hur små saker det än är. 

Ska försöka att söndagsnjuta lite nu.
Vi hörs i veckan!

Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Det kommer bli bra, när vardagen tar vid😍
    Du är sååå duktig och har en förmåga att se det positiva👏🏻 Det gör livet litet enklare📘😍
    Lycka till🍀

    2019-08-18 | 12:45:33
  • Mamma säger:

    Fina tankar, Maja🧡🧡🧡fortsätt så!!

    2019-08-18 | 16:25:15

Kommentera inlägget här: