majjaeriksson

Fredag

Kategori: Maja

 
 
Från söndagens regniga kvällsutflykt.
 
Hej och hej helgen!

Då har ännu en jobbvecka gått. Och hur känns det nu? Det är svårt att sätta ord på tycker jag, för det är så mycket som snurrar på något vis. Samtidigt som jag på ett annat vis känner mig rätt tom. 

Och jag tycker att det är svårt att skriva om det för att jag 
1. inte vill vara en gnällig typ 
2. inte vill låta bortskämd 
3. inte vill att du ska tro att jag vill bli "tyckt synd om", för det vill jag inte
4. inte vill att du ska tänka "amen, ryck upp dig, ge inte upp, du har just börjat". 
Men det här är min blogg och nu ska jag försöka beskriva lite hur det känns hos mig.

Jag tror mig redan veta att folkbibliotek passar mig bättre än skolbibliotek och det är rätt tungt att känna det så tidigt. Å andra sidan försöker jag påminna mig själv om saker som att man inte vet förrän man har testat, att allt är en erfarenhet och att det finns positiva saker med jobbet också. Och dessutom att det faktiskt är positivt att inse vilka delar av det jag har utbildat mig till som jag faktiskt trivs med och inspireras av och vad som inte känns lika rätt för mig. OCH att det inte är ett misslyckande att känna så och hitta såna saker utan att det är naturligt och helt i sin ordning. 

OCH jag vet att det fortfarande är tidigt och att saker och ting kan förändras och jag kommer fortsätta göra vad jag kan och ta en dag i taget, MEN jag kommer också fortsätta att ta mig själv och det jag känner på allvar. Jag kan göra båda samtidigt.

Trevlig helg!  
 
Maja.


Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej fina fina Maja🧡

    2019-08-23 | 19:05:48
  • Freja säger:

    Klokt rätt igenom! Kämpaglöd till dig!🔥💪🏼

    2019-08-23 | 19:59:29
  • Mormor säger:

    Fantastiska Maja😍
    Du kommer att lyckas🍀
    Och.....man har rätt att gnälla ibland🤗

    2019-08-24 | 00:18:53

Kommentera inlägget här: