majjaeriksson

Kräftor och lägesrapport

Kategori: Maja

Hej på måndagen!

I helgen blev det lite kräftfiske tillsammans med familjen Liljeblad. Vi slängde i burar på lördagkvällen och drog upp dom på söndag förmiddag. Det är en av min favvogrejer, att dra upp burarna. Spänningen, spejandet. Är det något brunt i buren? Jodå, vi fick ihop så det räcker för en liten kräftskiva till oss fyra.

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag har jag varit på Skolgårda. Det har gått bra. Fortfarande mycket info och många ansikten och namn och dittan och dattan såklart. Och jag har drabbats av en liten saknad efter folkbiblioteksvärlden. Faktiskt. Det har nog växt fram under dom här dagarna men slog till mig rätt hårt när jag kom hem idag. Men kanske beror det på att allt fortfarande är jättenytt och inte igång än? Vi får se. Jag försöker lugna mig med tanken att det "bara" är ett jobb. En dag i taget.

Maja.



Kommentarer

  • Freja säger:

    Härligt med kräftor, namnam! 🥳 Jobbet kommer säkert kännas bättre när allt faller på plats och vardagen blir mer vardagig😎 om inte så finns ju folkbiblioteksvärlden kvar😌📚🌍

    2019-08-12 | 21:17:13
  • Mamma säger:

    Blir sugen på kräftor! Du är bäst, så det är klart att ställena du kommer att jobba på också kommer få spår av det🧡💛

    2019-08-12 | 21:30:20
  • Mormor säger:

    Allt tar litet tid📗du kommer säkert in i jobbet när alla infoträffar är klara och skolorna börjar 🤗

    Men folkbiblioteken finns ju och i framtiden dyker det kanske upp något spännande jobb där📕📙

    2019-08-14 | 11:29:32

Kommentera inlägget här: