majjaeriksson

Namnskylt är beställd

Kategori: Maja

(null)

Hej! Vad snål jag var sist. Här har jag gått och fått livets jobb och jag bara "Och så har jag gått och fått jobb. Jajemen. Mitt första riktiga jobb. Skolbibliotekarie på högstadiebibliotek. Spännande värre. Ju."

Men det var så nytt då och det är det fortfarande. Det är en vecka och en dag sedan jag fick samtalet som jag inte var beredd på, jag hade inte tänkt så mycket på det, att jag faktiskt kunde få det. Men så fort jag fick frågan insåg jag att jag skulle tacka ja, att jag vore dum annars.

(null)

Jag har nog fortfarande lite svårt att förstå det dock. I onsdags var jag på ett litet möte med skolbibliotekschefen för att prata lite mer detaljer och då pekade hon på en ryggsäck i hörnet och sa "där står din dator" och att hon hade beställt en namnskylt. Då blev det plötsligt på riktigt.

(null)

Jag ska jobba som högstadiebibliotekarie på två skolor - Hälla och Skolgårda. Hälla är ju bara högstadiet så där är jag "själv", men på Skolgårda finns det en bibliotekarie som har hela skolan nu och ska finnas kvar även sen.

(null)

Jag kommer börja den 7 augusti med introduktion och så och jag tror att det kommer bli en bra och lugn start, skolan börjar först den 19 augusti sen. Upplägget är inte spikat än och jag kommer kunna styra det lite själv - när jag ska vara på respektive skola och så, men allt sånt där får vi ju återkomma till i augusti såklart.

Jag är pepp iallafall. Känner mig förväntansfull och laddad inför att "börja jobba på riktigt". :)

Glad Påsk!

Maja.



Kommentarer

  • mamma säger:

    Heja MAJA!🐥🐥🐥

    2019-04-19 | 20:14:24
  • Freja säger:

    Jag tycker det låter som ett superkul jobb och skolbibliotekarierna är jätteviktiga säger forskningen... och Skolgårda! Där har man ju hängt i nio år, bästa skolan!😁

    2019-04-20 | 21:22:24

Kommentera inlägget här: