majjaeriksson

En erfarenhet rikare

Kategori: Maja

Två glada ärtplantor i mitt fönster.
 
Jo, men då har jag varit på min första riktiga arbetsintervju. För en skolbibibliotekarietjänst för två högstadieskolor - läskigt, både med intervjun och tjänsten, men jag tycker att det gick bra. Jag blev grillad med ganska mycket frågor som till exempel Vad vill du bli bättre på? Varför ska vi anställa just dig? Hur mycket av en initativtagare är du? Och Hur skulle en kollega beskriva dig? Och såna klurigheter. Men de jag träffade var trevliga och lätta att prata med så jag tycker att det gick bra. Det var 12 sökande och 4 blev kallade till intervju, sen får vi se vad jag får för besked i nästa steg, men jag känner att jag inte gjorde bort mig iallafall och att det känns skönt att ha det överstökat. ;)
 
Det har därför varit lite svårt att hålla fokus på uppsatsen idag, både innan och nu efter intervjun. Så jag tar nog nya och starka tag imorgon istället och är stolt över det jag har uträttat idag och att jag har blivit en erfarenhet rikare. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Så spännande på alla sätt och vis! Jag håller tummarna, om du känner att jobbet var något att ha såklart😎 🍀

    2019-04-02 | 22:09:24
  • Mormor säger:

    Heja dig Maja👏🏻Håller tummarna✊🏻✊🏻
    Kram💕

    2019-04-03 | 15:56:16

Kommentera inlägget här: