majjaeriksson

Brandlarm på bibblan!

Kategori: Maja

(null)

Godmorgon på torsdagen! 

Jag känner mig... trött. Jag har gjort dagens att-göra-lista så kort som möjligt för att fokusera på det viktigaste vilket är att förbereda inför nästa veckas plugguppgift. 

Veckans tre jobbdagar har gått bra, men igår hände något utöver det vanliga. Klockan var kanske tre när brandlarmet på bibblan gick igång. Det tjuter och blinkar och en automatiserad röst meddelar gång på gång att byggnaden ska utrymmas. Jag blev helt stel och stressad. Som passpersonal i disk har man såklart vissa ansvarsområden vid såna situationer och även fast jag har läst vad som gäller har jag aldrig varit på plats när det har hänt förut. Och eftersom det inte var någon förberedd övning så visste jag/vi ju inte om det faktiskt brann på riktigt någonstans i byggnaden. MEN allt gick bra. Jag lyckades göra det jag skulle och det brann inte på bibblan. Pjuuh vilken upplevelse... Men nu vet jag hur det går till. ;)

Dags att ta tag i den här dagen!

Maja.




Kommentarer

  • Freja säger:

    Heja Maja! Bibliotekarieyrket verkar minst sagt innehållsrikt! 😮

    2018-09-20 | 09:56:08

Kommentera inlägget här: