majjaeriksson

Självförsörjande på purjo

Kategori: Maja

Hej!
 
Efter att ha jobbat lite helg och lite måndag och tisdag så är det nu dags för en hemmadag. Det känns skönt. Variationen gör det ju lite lättare att ta tillvara på dagarna och uppskatta de olika sysselsättningarnas fördelar.
 
Innan jag ger mig på den där inlämningsuppgiften som ska in på måndag tänkte jag att det kanske ändå är dags för en liten växtkoll.
 
Ekollon plockade jag för ett tag sen och det känns faktiskt som att det finns hopp för alla fyra. Min plan denna gång är att inte sätta dem i jord utan se hur mycket det kan växa i endast vatten. Ett litet tag till får de ligga kvar i gemensamt bad.
 
 
Avokadon frodas och mår bra i ett fönster i vardagsrummet. Jag ville nästan göra små blyertsstreck i fönsterkarmen (som "man göra med barn") för att tydligt se hur den växer, men Philip verkade inte tycka att det var en lika bra idé, tyvärr. ;)
 
 
Något annat som ska testas är att återuppliva en purjolök. Ryktet säger att det ska växa upp nytt grönt där på toppen och jag tycker redan att det har börjat röra sig. Vore ju himla coolt om det lyckas så man kan bli självförsörjande på purjo! ;)
 
 Nej, dags att göra lite nytta!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vad fina dina växter är! Ha en mysig hemmadag bästa Majset! KRAM

    2018-10-10 | 11:38:04
  • Mamma säger:

    Dina odlingar är roliga, mina känns mest vanliga☘️🌿🍀🌱

    2018-10-10 | 17:35:05
  • Mormor säger:

    Härliga Maja med dom gröna fingrarna🍀😉👏🏻

    2018-10-10 | 23:25:35

Kommentera inlägget här: