majjaeriksson

Läsutmaning 2018 avklarad!

Kategori: Maja

(null)
Boktitelpoesi ala Maja.
 
Jag gjorde det! Nu har jag läst en bok per bokstav efter författarefternamn (med två - enligt mig godkända - undantag, författaren Xue Yiewei står faktiskt på X så där fick förnamnet räknas och på Ä lyckades jag inte hitta något författarefternamn så det fick bli en novellsamling med Ä som första bokstav i titeln).
 
Här kommer listan i sin helhet:
 
Adebayo, Ayobami Stanna hos mig                            
Brun, Jonas - Ingen jämfört med dig                           
Cannon, Joanna - Problemet med får och getter        
De La Motte, Anders - Slutet på sommaren                
Eriksson, Isabel - I bunkerläkarens våld                       
Ferencik, Erica - Floden om natten                              
Gentry, Amy - Andras döttrar                                      
Haag, Martina - Livet går så fort. Och så långsamt.    
Ishiguro, Kazou - Never let me go                               
Jägerfeld, Jenny - Blixtra, spraka, blända                   
King, Stephen - Carrie                                                
Lidbeck, Agnes - Finna sig                                         
Moyes, Jojo - Ensam i Paris och andra historier          
Nevala, Tiina, Karlsson, Henrik - För såna som oss
Oates, Joyce Carol - Karthago
Platt, Anna - Vi faller
Qviström, David - Tio lektioner i manlighet
Rosvall, Ina - Harungen
Setterwall, Carolina - Låt oss hoppas på det bästa
Title, Sarah - 30 dejter på 30 dagar
Unge, Mirja - Jag går och lever
(V/)Winterson, Jeanette - Det finns annan frukt än apelsiner
Xue, Yiewei - Mitt tomma bo
Yazbek, Samar - En mörk strimma av ljus
Zweigbergk, von Helena - Sånt man bara säger
Årnfelt, Thomas - Den som söker
Ä lskanoveller - 30 nyanser av kärlek
Öström, Mia - Den du söker finns inte här
 
Jag tog mig igenom det med god marginal innan årets slut ju, bra jobbat av mig! Det har varit en liten utmaning emellanåt, men ändå kul att läsa sånt jag kanske inte annars hade läst och också en morot till att överhuvudtaget läsa ibland, istället för att till exempel döscrolla på telefonen. 

Vi får se vad det blir för utmaning nästa gång, men nu vill jag fritt läsa vad tusan jag vill, åtminstone året ut. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • mamma säger:

    👍🏾För att du fixade din häftiga läside’!

    2018-10-03 | 22:40:27
  • Freja säger:

    👏🏼👏🏼👏🏼Bra läst Maja!!

    2018-10-04 | 16:54:03

Kommentera inlägget här: