majjaeriksson

Inte som planerat

Kategori: Maja

Hej på söndagen!
 
Min dag blev inte helt som planerat. Planen var att jobba 11-15, men när jag kom till jobbet fick jag frågan om jag kunde stanna till stängning (klockan 17) på grund av sjukdom. Jag ville inte, men hade ingen giltig orsak till att säga nej så det var bara att le och se glad ut. Men självklart kändes det segt att jag skulle komma hem vid 18 istället för 16. Men men. Värre saker har ju hänt.
 
Vid frukosten var jag dock ännu vid gott mod och åt följande.
 
Cyklade iväg till tåget. Verkligen inget roligt innejobbarväder idag tyvärr...
 
Läste på tåget. Oftast lyssnar jag på podd på tåget, men idag hittade jag inget jag kände för. Det är skönt att vara på andra sidan läsutmaningen och helt fritt kunna läsa vad jag vill. ;) Har nyligen börjat med denna.
 
 
Och på jobbet fick jag alltså veta att jag skulle bli på jobbet lite längre än planerat. När det blev dags för lunch fick jag därför stödköpa en liten macka då jag bara hade blåbärssoppa och frukt med mig.

Jag var i återlämningsrummet 11-12, 
satt i receptionen 12-13, 
hade rast 13-13.30, 
återlämningsrummet 13.30-14, 
receptionen 14-15.30 
och så återlämningsrummet 15.30-17. 
Det gick faktiskt bra. Jag kände mig som en tjurig barnunge (bara inombords såklart) en stund efter 11, men jobbdagen gick fort och smärtfritt. :)
 
När jag slutade och kollade tågappen nåddes jag av dagens nästa lilla motgång... Inställt tåg. Så då var det bara att maska och hoppas på nästa... Det gick och hem kom jag vid halv sju. Till godis<3
(null)

Och nu har Philip och jag precis gjort, och ätit,  potatis- och purjolökssoppa. Görgött!
(null)

Och så fick även den här dagen ett fint avslut. :)

Maja.


Kommentarer

  • Freja säger:

    Bra jobbat Maja! 👏🏼👏🏼👏🏼

    2018-10-07 | 21:50:29

Kommentera inlägget här: