majjaeriksson

Historisk inspiration

Kategori: Maja

Hej från en tröttis. Det är 40 minuter kvar på den här jobbdagen och jag känner mig trött. När jag jobbar på ett närbibliotek som idag 10-19 så måste jag ta tåget som går vid halv nio på morgonen och så kommer jag hem med tåget som är framme halv nio på kvällen. Det är en lång dag i min värld. Men jag ska inte klaga allt för mycket, sen blir jag hemma i dagarna tre och sköter mig själv. På gott och ont. ;)
 
Nu tänkte jag ta en titt i mitt bloggarkiv och se om Maja från historien kan ge mig (och kanske dig?) lite oktoberinspiration.
 
I oktober förra året bakade jag ett flätat sesambröd. Att prova på någon annorlunda form på bröd kanske man skulle kunna göra igen...
 
I oktober 2016 bakade jag äppelscones. Det kan jag absolut tänka mig att göra igen... :)
 
I oktober 2015 målade jag en liten liten Caputtetavla och åt glass. Vilket mys och vilken kombo!
 
I oktober 2014 fikades det i skogen.

I oktober 2013 fotade jag näranära. Sånt gjorde jag ju jättemycket förr. Det kan jag sakna. Jag kanske skulle ta en tidig morgonpromenad och ta med mig kameran en dag snart...
 
I oktober 2012 satt jag på rumpan på Varamonstranden. Bara det liksom.
 
I oktober 2011 hade jag en hang-up på att lägga in djupa textrader på mina foton. Ändå lite fint, mitt i allt det ostiga? ;)
 
Maja från oktober 2010 kan nog tyvärr inte inspirera mig idag..... hahaha. ;)
 
Men ändå. Att kunna inspirera sig själv lite så här en vanlig tisdag i oktober. Tack Maja, varsågod Maja. Nej nu måste jag sluta innan jag blir alldeles för självupptagen. ;)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Ja, oktober är en fin månad- tack för fina bilder och dina fina minnen🍀🤗

    2018-10-03 | 19:43:58

Kommentera inlägget här: