majjaeriksson

Avokado!

Kategori: Maja

God förmiddag!
 
Man skulle utan särskilt många argument kunna argumentera för att jag inte har tid att blogga just nu. Men här är jag!
 
Igår bekände kursansvarige på en av kurserna att det nog blivit lite tajt till inlämningsdatum för slutuppgiften, första inlämningsdatum är fortfarande på måndag klockan 8, men omtentatillfälle nummer 1 blir redan den 21 juni. Det vore ju självklart skönt att bli av med den efter första försöket, men det blev liksom plötsligt lite mindre press på just nu. Vilket känns ganska bra.
 
Därför kände jag att jag hade tid att blogga lite. Jag ska dock in till Linköping för att jobba tre timmar ganska snart, så jag kanske borde återgå till plugget en stund igen. Men först! Låt mig visa er min avokadoplanta!
 
Den 26 februari satte jag två kärnor i vatten.
 
Den 18 mars såg jag att något kikade ut. (Jag har i nuläget slängt den andra då inget hände där).
 
Och i maj har det verkligen exploderat!
 
Den 3 maj:
 
8 maj:
 
Idag:
 
Det är ju kul att följa sådana här utvecklingsfaser! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Kul att du testar olika växter, inte bara säkra kort🍀🌱🍃🌿

    2018-05-17 | 23:01:28
  • Mormor säger:

    Vad var det jag sa.... kallas gröna fingrar😄🌱🌿

    2018-05-19 | 01:12:06

Kommentera inlägget här: