majjaeriksson

Lördag i Närke

Kategori: Maja

Hej!
 
Imorse klockan nio blev jag upphämtad av mamma, mormor och lillasyster och tillsammans gasade vi mot Närke. Första stoppet blev Hallsberg. Där mötte vi moster och kusin och gick på två loppisar. Jag köpte några saker som jag kanske visar en annan dag. Jag kan verkligen rekommendera ett besök på Bra & begagnat i Hallsberg. :)
 
 
Sen åkte vi till Kumla för lunch. Restaurangen var i samma byggnad som ett växthus och det stället kan jag också rekommendera. På sommaren ska det tydligen vara ännu finare, med växter utanför och så, och det kan man ju tänka sig.
 
 
 
Och maten var mycket god. Jag åt svensk rapsgriskarré som serverades med potatisfondant, rödvinssås samt vintertopping. Goda rum hette restaurangen.
 
 
Nästa Närkestopp blev i Laxå på Linne och lump som är en sån där affär där jag tycker att typ allt är jättefint, men tyvärr är ju inget jättebilligt.
 
 
Och sista stoppet blev hemma hos kussarna i Askersund där det blev bullfika! :)
 
 
En mycket trevlig dag, tack alla inblandade!<3
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Riktigt bra dag🍀

    2018-03-24 | 18:50:20
  • Mormor säger:

    Tack för en mycket trevlig dag i härligt sällskap😍

    2018-03-25 | 10:04:08
  • Freja säger:

    Vilken fin dag i grannlandskapet!👍🏼

    2018-03-25 | 21:07:03

Kommentera inlägget här: