majjaeriksson

Instagram i Maj

Kategori: Maja

Hur härlig har maj varit? Det känns som att det har varit sommar en hel månad fast sommaren, på pappret, börjar först idag. Jag undrar jag hur länge det ska hålla i sig. Det lär väl märkas. Låt oss kika tillbaka på maj så länge.
 
Den första maj var jag i Karlsby med Philip och Martin. Lunchen var 100% Majatillverkad.
 
Den fjärde maj gjorde vi fisksoppa med saffran som veckans recept.
 
Den femte maj gjorde jag rabarberpaj som vi åt på balkongen.
 
Den sjätte maj tandemcyklades det till landet med överflödiga klädesplagg i cykelkorgen.
 
Den åttonde maj la jag upp en bild på avokadoplantan som jag i dagsläget är lite småorolig för tyvärr.
 
Den tionde maj var det Kristihimmelsfärd och gökotta med Philip, Lovisa och Martin i Karlsby.

Den elfte maj bakade jag chokladbollar för att det var chokladbollens dag. Eller mest för att chokladbollar är bland det godaste som finns såklart.
 
Den artonde maj åt Ellen och jag kulglass i hamnen.
 
Och samma kväll skyndade jag mot solnedgången.
 
Den tjugonde maj tog jag årets första dopp. Måste vara personligt rekord. Sen dess har jag dessutom badat två gånger till.
 
Den tjugoandra maj visade jag bonsai"träden".
 
Den tjugofjärde maj bakade jag rabarber- och kardemumma muffins.
 
Den tjugosjätte maj paddlade Ellen och jag på spegelblanka Vättern.
 
Och den trettionde maj vabbade vi Verisen.
 
Bra jobbat maj, upp till bevis juni!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Härliga maj och Maja😍🍀🏊🏻‍♂️🌞

    2018-06-01 | 12:55:22
  • Mamma säger:

    Otroliga maj är över, tur att vi har minnen och dina fina bilder💚

    2018-06-01 | 21:01:28

Kommentera inlägget här: