majjaeriksson

Framtiden på bibblan

Kategori: Maja

Halloj!
 
Jag trivs med att jobba på bibliotek av flera anledningar.
Jag tycker att miljön är trivsam,
jag gillar kombinationen av jobb med människor och bakom-kulisserna-arbete, 
jag gillar att de som kommer till biblioteket kommer dit för att de själva vill,
jag tycker själv om böcker och läsning,
jag tycker om att biblioteken är en plats för alla,
jag tycker att biblioteket är en viktig plats
och jag tycker om att se många olika människor och höra personer säga saker till varandra. Kanske framför allt barn. Barn är ju bäst på att säga både roliga och kloka saker. Igår skrev jag ner en sån liten konversation som fastnade hos mig. Den kanske inte är jättemycket för världen, eller jo, kanske förresten.
 
Flicka (kanske 8 år) läser på en bok: "Godnattsagor för rebelltjejer... jag vet inte vad det är...?"
Pappan: "Det betyder typ tuff."
Flickan: "Ah! Men det är ju jag!" *börjar bläddra i boken*
 
Jag älskar att se självförtroende hos tjejer!
 
Idag sökte jag efter bibliotekariejobb på platsbanken. Jag gör det då och då för att kolla läget och för att få en uppfattning om hur det ser ut just nu. Och det blir mer och mer verkligt att det snart är dags för mig att söka och, förhoppningsvis, få ett bibliotekariejobb. Det pirrade faktiskt lite i mig när jag tänkte på det idag. Även fast jag är nervös inför framtiden så är det mest ett positivt pirr just nu. Vad kul det ska bli att ge sig ut! På riktigt!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Heja Maja📚☀️

    2018-07-03 | 19:26:20
  • Mormor säger:

    Det blir perfekt för dig🍀📓 att arbeta på bibliotek😍

    2018-07-05 | 23:06:38
  • Freja säger:

    Verkar vara ett toppenyrke tycker jag! Heja Maja!!📚✨

    2018-07-07 | 21:23:55

Kommentera inlägget här: