majjaeriksson

Solnedgång 8 januari

Kategori: Maja

Hej!
 
Igår hade jag som pluggmål att nå 2000 ord, välformulerade och vettiga. När jag, strax före klockan tre, hade skrivit 1419 stycken ord skrev jag 3 till på denna lapp...
 
Och åkte ut till Råssnäs för att se solen gå ner. Sådana beslut tycks alltid vara rätt. Jag hade med mig riktiga kameran och det blev en sån där sällsynt eftermiddag då bilderna, i mina ögon, inte behöver någon redigering överhuvudtaget.
 
 
 
 
 
Så fint var det.<3
 
Efter promenaden och mathandling satte jag mig åter framför datorn och när klockan var 18.28 och dokumentet visade 1762 ord valde jag att sätta punkt för dagen. Jag nådde kanske inte hela vägen till mitt mål, men ganska mycket av det jag har skrivit känns ändå skapligt välformulerat och vettigt så jag väljer att känna mig nöjd så långt. Idag är tanken att jag ska bli så gott som klar med den inlämningen (riktmärke: 3500 ord) och sen väntar den tråkigare och svårare av dom i dagarna tre....
 
Återkommer med veckans recept imorgon förresten! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Ett ord: Vackert!

    2018-01-09 | 09:12:38
  • Freja säger:

    Oj så vackert i Råssnäs, bra fångat med kameran! Och BRA pluggat! Heja Maja!👏🏼🌟

    2018-01-09 | 20:12:21

Kommentera inlägget här: