majjaeriksson

Rummet

Kategori: Maja

God kväll!
 
Det verkar inte som det blev något av den där sjukdomen ändå. Märkligt. Igår kände jag mig inte alls bra och idag känner jag nästan ingenting. Jaja. Ikväll tänkte jag ge er en liten uppdatering om rumprojektet.
 
Jag bestämde mig till slut för Åke i Spiraserien. Och idag hämtade jag ut kuddfodralet. Visst är han fin!? :)
 
Och idag har Philip, jag och mamma varit i färgaffären. Det visade sig att det blir mer jobb med en liten vägg än vad vi trodde. Naiva jag tänkte liksom att man kunde sandpappra lite och sen grundmåla och sen färgmåla. Men nej då, här ska det köras med någon primer och det ska spacklas och det ena med det tredje. Skönt att det bara är en liten vägg. ;) Vi kör iallafall på gult som vi har varit inne på hela tiden. Jag är osäker på om bilden nedan gör färgen rättvisa, men den ger er ju en hint om hur det kommer se ut iallafall. Ska bli så spännande detta!
 
Alldeles nyss drog jag bort en reva tapet. Som ni kanske anar består tapeten av olika fält med lite olika strukturer (texturer?) och därför tänker vi att det är bäst att ta bort tapeten. Vi vill ju inte att det syns några blommor eller så igenom färgen sen.
 
Nej, nu ska jag nog dra bort lite mer tapet. Tillfredsställande arbete!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Fin gul färg 🌼😀😏

    2018-01-24 | 01:18:44

Kommentera inlägget här: