majjaeriksson

Receptutmaning vecka 1

Kategori: Maja

Hej!
 
Vilken tråkig start det blev på året... Jag har inte lämnat lägenheten sen jag kom hem i tisdags kväll. Idag är målet att gå iallafall till soptunnan... Det känns lite bättre med knäet. Tror jag. Det gör mindre ont när jag är helt still, men när jag går så visar sig smärtan i form av typ sveda nu. Inte alls mysigt, men jag antar att det beror på att det börjat läka.
 
Så tråkigt att det blev så här när jag var pepp på promenader och träningsövningar. MEN jag har skött mig när det kommer till andra punkter. Jag har redan läst ut årets första bok (återkommer i slutet av månaden) och jag har inte ätit några godsaker dessa dagar trots att jag haltar omkring i en lägenhet som innehåller både godis, chips, lussekatter och glass. Men skönt att helgen är på ingång, för sugen är jag. ;)
 
Och igår testade jag årets första nya recept. Eller det blev faktiskt två stycken. Jag gjorde det här enkla och nyttiga brödet och en grön currysoppa. Som inte blev så lik bilden i receptet.... Jag vet inte om det berodde på att vår gröna curry var i fel "form" (Jag tog både lite currykrydda och currypasta)? Eller om det skulle kokat samman lite mer kanske? Men den blev godare än vad jag trodde faktiskt. När jag såg resultatet trodde jag nästan vi skulle behöva tvinga i oss, men vi båda fyllde på våra skålar en andra gång. :)
 
Och det kändes ju fräscht med en middag gjord på dessa ingredienser:
 
Frågan är vad man ska testa nästa vecka? Och Freja: Jag vill jättegärna ha tips på gröna recept! :)
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Wow! Det där såg ju smarrigt och nyttibgt ut! Det Ska jag prova!👍🏼🥒🍲 Här kommer en blogg som har massor goda vego-recept, där hittar iallafall jag mycket gott! https://vegokak.se/ 🥗🥦🌶

    2018-01-06 | 17:38:21
  • Anonym säger:

    Hej Igen! Kom på ett recept från den där bloggen som är så himla gott: https://vegokak.se/2017/02/27/one-pan-gnocchi-med-tomatsas-mozzarella-basilika/
    Smaklig spis 🤗🎉

    2018-01-06 | 17:42:56

Kommentera inlägget här: