majjaeriksson

Jobb, plugg, sommar, projektpirr

Kategori: Maja

God morgon!
 
Ja, detta inlägg blir nog lite bladder om lite av varje. :)
 
Igår jobbade jag i Ekholmen 10-19. Det är ju bra att tjäna in lite pengar. Annars känner jag vissa dagar att jag verkligen börjar bli trött på timvikandet, vilket kanske inte är så konstigt efter 2,5 år. Men samtidigt är det ett mycket bra komplement till studierna. Idag blir jag dock hemma och det blir pluggläsning för hela slanten. Variationen blir liksom motiverande för mig.
 
Igår fick jag frågan om jobb i sommar (ja, på bibblan är dom tidigt ute) och jag svarade att jag vill jobba ganska mycket. Jag har bestämt mig för att tre somrar på musset får räcka och det känns som ett skönt beslut. Visst, det är nära hemma och bra på andra sätt, men det är inte ett så stimulerande jobb. Skönt också att bara ha ett jobb att vara tillgänglig på känner jag. Det räcker. Så tack museet för tre säsonger, men nu räcker det för min del. :)
 
Och så det sista lilla rubrikordet då - Projektpirr! Det känner jag. Häromdagen skrev jag ju några ord om "Philips rum" i och med att vi beställde en soffa och nu är det några dagar senare och saker har hänt. Inte så det syns, men så det känns inom mig. ;) Vi ska nu inte försöka få det lite mer Majigt trots tapeten utan vi ska ta bort den och måla om! Och inte nog med det - hyresvärden betalar! Tankarna har nu gått igång ordentligt och det ska bli så roligt att göra rummet till vårat. Väggfärgen jag tänker mig, innan vi har varit på färgaffären, är typ bohemgult. Tänker typ så här:
 
 
De andra tre väggarna ska ju alltså förbli som dom är och alltså grå. Så det blir en ny vägg och jag tror att gult kan bli läckert. Idag ska jag städa rummet tänkte jag och ta före-bilder och om några veckor när det är klart så visar jag er. Så länge kan ni väl hålla era inredningsögon öppna lite, ser ni någon matta, kudde, kruka, tavla, gardin eller vad som helst som ni tror jag/vi skulle gilla - låt mig veta. Inspiration är aldrig fel!
 
Nej, plugget kallar.
 
Maja.
 

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Kul med inredning- följer med intresse din framfart👍🏼🎨🔨🛋🖼📙

    2018-01-17 | 17:25:28
  • Freja säger:

    Åh så kul med inredningsprojekt och den där inspirationebilden var ju underbar!👌🏼 Den här bloggen gillar jag för inspiration: https://www.jungalow.com/
    Ser fram mot att få följa projektet!🤗

    2018-01-17 | 19:23:39

Kommentera inlägget här: