majjaeriksson

Igår och idag

Kategori: Maja

 
Hej på måndagen!
 
Som väntat blev julgransplundringen mycket trevlig. Släktingar, mat, dans runt en tomte och mycket fokus på Vera förstås. Med all rätt! Hon är ju i en så härlig ålder nu, tycker jag. :)
 
Vi läste lite bok.
 
Och när vi dansade runt "granen" så ville sällskapshunden Simba också vara med så han satte sig mitt i ringen...<3
 
Julgransplundring betyder att man inte behöver äta så mycket mer efterråt. Men några timmar senare blev det ändå en gó kvällsbricka för en annan. Nu ska jag försöka hålla mig ifrån godsaker fram till helgen igen, det känns ju ändå vettigt.
 
Något annat som jag ska göra fram till helgen är att plugga... Japp, hela veckan är vigd till plugg då det är pluggterminens sista dag på söndag och då ska två inlämningar in. Men jag satsar på att bli klar på fredag, förstås. Pluggmotivationen är som vanligt inte på topp, men förra veckan fick jag tillbaka två plugginlämningar med resultatet godkänt och det betyder nu att jag är i fas OCH att jag ändå har något slags lugn inför denna vecka. Jag är bra. Jag klarar det här. En sak i taget och snart är hela plugget pluggat.
 
Ha en fin vecka!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Wow så härligt med julgransplundring! 🎄

    2018-01-08 | 19:45:13
  • Mormor säger:

    Helt riktigt! Du är bra👍🏼👍🏼👍🏼✨

    2018-01-08 | 19:52:31

Kommentera inlägget här: