majjaeriksson

Färdigmålat

Kategori: Maja

Då så hörrni, nu har vi en gul vägg här hemma. Det känns riktigt bra. Min tanke var ju att det skulle bli "bohemgult" och jag tycker att det blev det. Det kändes lite läskigt att köpa färg och imorse var der pirrigt när jag började måla, men nu är väggen målad gul hela tre gånger och jag tror att det blev som jag ville ha det. :D
 
Det är ju inte helt lätt att återge en färg så här på bild, men här nedan kan ni se tre bilder som borde ge er en ganska korrekt bild. Den tredje bilden är tagen efter den andra av tre målningar, så det flammiga ni kan se där hoppas jag att jag fick bort under runda tre.
 
 
 
Nästa steg nu är att ta bort tejpen och det känns faktiskt lite läskigt det med. Jag hoppas att jag först och främst får bort den, med tanke på hur mycket färg den har täckts av och att det sen ser skapligt ut. Kanske får jag gå på med en minipensel om det blir knas någonstans. Och sen ska jag stryka de nya gardinerna och försöka få upp dom och eventuellt hänga upp en ampelväxt i gardinstången. Före- och efterbilder får ni om några veckor när den nya soffan har kommit. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Läckert med gult👍

    2018-01-30 | 22:21:27
  • Mamma säger:

    Härligt☀️🌼🌻🍋

    2018-01-30 | 22:42:46
  • Mormor säger:

    Härlig gul färg✨☀️🌞😏🌝🌼
    Snyggt jobbat👍🏼🎨

    2018-01-30 | 23:59:32
  • Moa säger:

    Det blev ju hur bra som helst!!😍 supersnyggt⭐️👍

    2018-01-31 | 12:36:06
  • Freja säger:

    Såååå fint!🤩

    2018-01-31 | 20:32:05

Kommentera inlägget här: