majjaeriksson

Bärbröd

Kategori: Maja

Gókväll!
 
Här sitter jag och känner mig positiv efter en bra dag. Den började faktiskt så tidigt som sju då jag gick upp och tvättade och gjorde dagens lilla hemmaträning (jag har börjat oerhört småskaligt med endast några få minuter varannan dag och sen är planen att öka dosen successivt). Vid tio kom Moa och vi pluggade duktigt fram till lunch. Då blev det en tiopoängare till pannkakslunch innan vi pluggade lite till. Klockan tre kände vi oss båda mycket nöjda med dagens plugginsats och tog en snöig promenad. Efter att ha kramat Moa hejdå vid halv fem städade jag trappuppgång plus källare och sen fick sig diskberget en match. Så nu sitter jag väl här och känner mig nöjd och positiv med all rätt!? ;)
 
På tal om rätt - redan igår checkade jag av veckans nya recept. Det var ju ingen hel rätt dock, men ett gott bröd! Jag utgick från detta recept som ju är ett recept på blåbärsbröd, men på min närmaste affär fanns inga frusna blåbär igår så det fick bli ett björnbärsbröd istället. Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, men det blev faktiskt oväntat gott. :)
 
 
Ganska snart är det Lerins lärlingar på ettan, har du inte sett det så kan jag verkligen rekommendera att du gör det. Programmet har både fått mig att skratta, gråta och begrunda livet. Faktiskt.
 
Ha det fint!
 
Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Visst är programmet med Lerin fantastiskt bra😀👍🏼
    Precis så är det både skratt och tankar😘

    2018-02-07 | 23:22:19
  • Moa säger:

    Tack för bästa pluggdagen!! :) Lerins lärlingar är sååå bra <3

    2018-02-10 | 09:15:55

Kommentera inlägget här: