majjaeriksson

Tredje advent

Kategori: Maja

Godmorgon!

Jag sitter här bredvid de tre brinnande ljusen och laddar upp för fyra timmars jobb med havregrynsgröt och blåbärssoppa. När jag vaknade vid åtta trodde jag att det var natt. Men det ska nog ordna upp sig.

Igår klädde vi en liten gran som Philip åkt och köpt. Rund som en julkula.

(null)

Jag tycker bilden nedan har någonting men Philip kunde bara se en misslyckad bild. Jag tycker han är lite trångsynt. ;)
(null)

Och så blev det två sorters julgodis. En honungskola med citron och flingsalt och en gräddkola toppad med skogsbärsströssel. Det skulle egentligen vara torkade jordgubbsbitar på men man tager ju vad man haver. Goda blev de båda och konsistensen blev PERFEKT!
(null)

I veckan tänkte jag göra Rocky road och sen är vi redo för uppesittarkväll och bingo. ;)

Nu ska gröten ätas upp. Vi hörs!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Så julmysigt! 🎅🏼✨

    2018-12-17 | 09:47:45

Kommentera inlägget här: