majjaeriksson

Mat är roligare än träning

Kategori: Maja

God morgon!
 
Det är fredag och det känns himla bra. Pluggandet går verkligen segt och inspirerar mig inte särskilt mycket alls. Men hittills har jag faktiskt klarat av allt jag ska ha gjort och snart är faktiskt ett av två år avklarade. Och det finns annat i livet som inspirerar mig. Som att testa nya recept!
 
När det blev nytt år gav ju jag mig och Philip en utmaning - att varje vecka testa minst ett nytt recept. Och det har gått så himla bra. Jag tror att vi kan ha missat någon liten vecka, men andra veckor har vi å andra sidan istället provat två nya recept så jag måste säga att det är godkänt så här långt. I måndags lånade jag en ny bok som har resulterat i två nya rätter denna vecka.
 
Mycket smak på nolltid heter boken.
 
Och vi har testat Carbonara Koreana.
 
Och igår kom jag hem till en teriyakilaxwrap! Ni måste ju, liksom jag, inspireras av Philips sojakonst på kanten!?
 
Mycket goda rätter båda två. Jag gillar asiatiskt! :)
 
En annan utmaning som jag gav mig själv var att hemmaträna. Det har inte gått lika bra. Jag höll i ett tag, men tröttnade och slutade. Jag blir liksom som ett tjurigt barn - är det inte roligt så vill jag inte vara med! Men, samtidigt är jag medveten om att det är nyttigt att hålla igång och att jag säkert skulle tycka att det var kul bara jag kom över några trösklar. Så. På måndag börjar en ny utmaning. Jag ska börja jogga. Jag googlade igår och fann ett nybörjarschema som jag tänker följa. Det börjar verkligen från början med ett första pass som ser ut som följer:
 
5 min. rask gång
1 min. joggning
5. min. rask gång
1 min. joggning
3 min. rask gång.
 
Ja, och sen ökar det successivt såklart. Jag ska följa detta löpprogram som innebär tre små pass i veckan och om 12 veckor ska jag enligt detta lyckas springa i 30 minuter. Det känns som en alldeles perfekt utmaning för mig!
 
Dessutom paktade Moa och jag ihop oss igår. Vi bestämde att vi båda ska försöka springa 3 pass i veckan och varje gång vi har gjort ett pass så ska vi skriva eller skicka en bild till den andra. Det tror jag också kan vara en bra sporre för mig. Både att få peppbilder från Moa och att liksom bevisa att jag minsann också har gjort det jag ska.
 
På måndag börjar vecka 1, dag 1. Hejar ni på mig?
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilka smarriga recept och jag tror och hejar på dej Maja!👏🏼👏🏼🏆

    2018-04-27 | 21:47:45
  • Mamma säger:

    Heja Maja🏃🏽‍♀️

    2018-04-27 | 23:08:11
  • Moa säger:

    Jag hejar på dig, löpningen kommer gå galant när vi peppar varandra, vi brukar ju klara saker när vi gör dem ihop! :)
    KRAM

    2018-04-28 | 10:43:36
  • Mormor säger:

    Heja Maja🏃🏻‍♀️👍🏼😍

    2018-04-28 | 23:26:35

Kommentera inlägget här: