majjaeriksson

Underbara långhelg

Kategori: Maja

Nämen hej!
 
Det var inte igår. Jag har haft en himlans skön påskhelg och jag tycker att den förtjänar en liten sammanfattning nu.
 
Vi kan väl säga att påskhelgen började på skärtorsdagskvällen. Då hade både jag och Philip gömt varsitt påskägg till varandra i lägenheten, ovetandes om varandra, och det var ju tur att jag som var sist ut inte hade råkat hitta ett ägg när jag skulle gömma. ;) Philip ritade en skattkarta till mig.
 
Och jag hade gömt ledtrådslappar. Ägget gömde sig bakom Thåström.
 
I fredags hann jag bara vara hemma en liten stund och bland annat utöva lite växtvård. Kolla tomaterna:
 
Innan jag åkte till landet för att hänga med familjen och förbereda inför kvällens lilla påskknytis. Jag hängde bland annat med dessa två favoriter.<3
 
Och så gjorde jag två sorters snittar och cake pops med citronsmak. Och på kvällen kom lite släktingar på knytis som sagt. Mycket trevligt.
 
På lördagen målade jag och Philip ägg. Jag körde på ett säkert och kanske aningen tråkigt kort och Philip målade av mig... Inte ett dugg likt, visst!? Jag har väl aldrig varit sådär tjurig...
 
Och sen åt vi lite påsklunch hos Philips föräldrar. Har inget bildbevis där, men det var som vanligt gott och trevligt. Precis som på lördagkvällen då vi fick besök av Martin och Lovisa. Vi gjorde pizza tillsammans och spelade spel. Rolig kväll.<3
 
Igår hände det inte så jättemycket. Men en liten tur till Blomsterglädje tillsammans med Philip, mamma och Ellen blev det. Mamma köpte några blommor och så fikade vi lite grann.
 
Och även idag chillar vi på rätt bra. Jag har läst ut en bok och tidigare promenerade vi vid kanalen en sväng. Och jag blev bjuden på lunch i Borenshultkiosken. Så skönt ute idag igen!
 
 
En påskhelg som har bestått av en hel del fint med andra ord. Hoppas att du känner det samma med din! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Vilken HELG🐥🐥🐥

    2018-04-02 | 19:21:52
  • Mormor säger:

    Tack så mycket för senast🐥🐣🐤🐔
    Det var en riktigt mysig kväll med massor med god mat💐🍀🌼😍

    2018-04-02 | 23:48:07

Kommentera inlägget här: